In dit artikel lees je wat je kan doen als je na het inloggen een zwart scherm ziet zonder inhoud.
Om in te loggen bij Faqta maak je gebruik van een veilige methode door middel van je e-mailadres en wachtwoord op ons leerplatform. Het kan gebeuren dat er bij het inloggen een wit scherm verschijnt, dit kan verschillende oorzaken hebben.
Mogelijke oplossingen
- Log in met een andere internetbrowser. Faqta werkt het beste op Google Chrome. Raadpleeg dit artikel om te zien welke browsers door Faqta worden ondersteund.
- Log in op een andere device om uit te sluiten dat het probleem aan jouw device ligt. Als het probleem zich op het andere apparaat niet voordoet, dan ligt de oorzaak hoogstwaarschijnlijk bij het apparaat waarop je oorspronkelijk probeerde in te loggen.
- Log direct in via speel.faqta.nl in plaats van via een portaal (bijv. MOO of Cloudwise).
- Vraag jouw IT-coördinator of beheerder om te controleren of Faqta is opgenomen in de lijst van vertrouwde websites. Het kan namelijk zijn dat een internetfilter de toegang blokkeert.
- Verwijder je browsercache en cookies. Raadpleeg dit artikel van Google om te leren hoe je dit kan doen.
- Log in bij Faqta via een incognitovenster. Volg de instructies in dit artikel om te leren hoe je dit kunt doen.
- Controleer of de tijd van de computer correct is ingesteld. Om dit te controleren kijk je naar je computerklok (rechts onderin voor Windows, rechts bovenin voor Apple). Als de tijd en/of datum niet klopt, werkt het leerplatform niet goed. Raadpleeg de links hieronder om dit te verhelpen:
Het kan zijn dat je geen rechten hebt om dit aan te passen. Jouw device zal dit melden. Vraag in dat geval jouw ICT-coördinator of beheerder dit voor je te doen.
Lukt het als leerling niet om in te loggen? Klik dan hier
Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact met ons op via chat (rechts onderaan de pagina van speel.faqta.nl) of mail ons.