In dit artikel wordt stapsgewijs uitgelegd wat je kan doen als een leerling niet kan inloggen op het leerplatform van Faqta.
Als leerkracht is het belangrijk om te weten dat leerlingen op een andere manier inloggen op het leerplatform dan docenten. In plaats van een mailadres en wachtwoord, krijgen leerlingen een PIN-code om toegang te krijgen tot het platform. Deze PIN-code staat achter de groep en kan gevonden worden in het Groepenoverzicht. Lukt het ondanks de juiste PIN-code niet om de leerling te laten inloggen? Lees dan verder.
Heeft een van je leerlingen problemen met inloggen? Ga dan even de volgende dingen na!
1. Is de pincode juist? De PIN-code staat achter de groep. De groep vind je als leerkracht in het Groepenoverzicht. Klik hier om erachter te komen waar je de PIN-code kan vinden.Let op: als je een spatie achter het wachtwoord typt, zie je deze niet staan, maar wordt het wachtwoord niet herkend.
2. Het kan ook zijn dat de letter O en het cijfer 0 door elkaar gehaald worden.
3. Werkt je leerling met Google Chrome als webbrowser? Problemen komen het minst voor bij leerlingen die Google Chrome gebruiken als browser.
4. Werkt je leerling op Windows 10 of een oudere versie? Problemen komen het minst voor bij leerlingen die met Windows 10 werken als besturingssysteem.
5. Heb je al geprobeerd om als leerkracht als die specifieke leerling in te loggen? Dat betekent dat je de PIN-code van de groep gebruikt en op het profiel van de leerling inlogt. Als dit lukt, weet je in ieder geval dat het probleem bij het device en/of de leerling ligt. Wellicht kan de leerling een ander device proberen.
6. Een wat ingewikkelde maar potentiële oplossing bij problemen met inloggen is het verwijderen van cache in de browsergeschiedenis.
Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact met ons op via chat (rechts onderaan de pagina van speel.faqta.nl) of mail.