Downloaden van documenten lukt niet

In dit artikel lees je wat je moet doen als het downloaden van documenten op het platform niet lukt.

Alle groepen Alle vakgebieden

 


Als leerkracht is het handig om documenten te kunnen downloaden zodat je ze altijd bij de hand hebt. Soms kan het echter voorkomen dat het downloaden via het leerplatform niet werkt. Gelukkig zijn er verschillende oplossingen beschikbaar om dit probleem te verhelpen.

Oplossingen:

Methode 1

Als je documenten op het platform niet kunt downloaden, dan kan dat liggen aan de instellingen van je school of stichting op het computernetwerk. Hoe werkt dat? De instelling op het computernetwerk heet een 'whitelist'. Je school of stichting moet 'https://drive.google.com' toevoegen aan de whitelist om toegang te krijgen tot de documenten van het platform.

Klik hier voor de instructies om bestanden te delen

 

Methode 2

Laden de documenten die je wilt downloaden niet? Dan kan het zijn dat je problemen ervaart met je wifi-netwerk. Als je een telefoon hebt, kun je ook een tijdelijke hotspot op je telefoon maken om te verbinden met wifi. Hieronder vind je een stappenplan waarin wordt uitgelegd hoe je dit kunt doen:

  1. Maak een hotspot met je telefoon
    Mocht je niet weten hoe dit werkt, volg dan onderstaande link
    - Voor iPhone
    - Voor Android
  2. Verbind je computer met de hotspot op je telefoon.
    Zoek bij de wifi-instellingen op je computer naar de hotspot van je telefoon.
  3. Probeer nu opnieuw het document te downloaden.

Mocht je er niet uitkomen, aarzel niet om contact op te nemen via onze live chat of via service@faqta.nl