Downloaden van documenten lukt niet

In dit artikel lees je wat je moet doen als het downloaden van documenten op het platform niet lukt.

Alle groepen Alle vakgebieden

 


Als leerkracht wil je mogelijk documenten downloaden om ze altijd bij de hand te hebben. Soms kan het downloaden via het leerplatform niet werken. Dit komt waarschijnlijk niet door je browser, omdat de documenten voor iedereen toegankelijk zijn met internet. Hier zijn een paar oplossingen beschikbaar.

Oplossingen:

Methode 1
Als je documenten op het platform niet kunt downloaden, dan kan dat liggen aan de instellingen van je school of stichting op het computernetwerk. Hoe werkt dat? De instelling op het computernetwerk heet een 'whitelist'. Je school of stichting moet 'https://drive.google.com' toevoegen aan de whitelist om toegang te krijgen tot de documenten van het platform.

Klik hier voor de instructies om bestanden te delen

Methode 2
Mocht je over een telefoon beschikken dan kan je ook tijdelijk een hotspot maken op je telefoon. Lees in het onderstaande stappenplan hoe je dat kunt doen:

  1. Maak een hotspot met je telefoon
    Mocht je niet weten hoe dit werkt, volg dan onderstaande link
    - Voor iPhone
    - Voor Android
  2. Verbind je computer met de hotspot op je telefoon.
    Zoek bij de Wifi-instellingen op je computer naar de hotspot van je telefoon.
  3. Probeer nu opnieuw het document te downloaden

Mocht je er niet uitkomen, aarzel niet om contact op te nemen.