1. Onze kennisbank
  2. Updates
  3. Updates van het leerplatform

Aan de slag met de digitale assistent Faqtabot

In dit artikel leer je wie Faqtabot is en hoe hij jou kan ondersteunen bij jouw vragen en problemen.

We streven ernaar om de best mogelijke ondersteuning te bieden. Met Faqtabot kunnen we sneller en efficiënter reageren op veelgestelde vragen. Dit betekent dat je niet hoeft te wachten op een antwoord en meteen de benodigde informatie ontvangt. Natuurlijk staan onze medewerkers nog steeds voor je klaar voor de complexere vragen die Faqtabot niet kan beantwoorden.

Wie is Faqtabot?

Faqtabot is onze intelligente digitale assistent die 24/7 beschikbaar is om al je vragen te beantwoorden en je te voorzien van (technische) ondersteuning. Of je nu hulp nodig hebt bij het navigeren door ons leerplatform, problemen ondervindt bij het vinden van specifieke informatie of behoefte hebt aan algemene begeleiding; Faqtabot staat voor je klaar. Hij zorgt ervoor dat je direct de benodigde antwoorden en informatie ontvangt, zonder dat je hoeft te wachten op een menselijke medewerker. Als Faqtabot geen antwoord kan geven op complexere vragen, staan onze medewerkers natuurlijk nog steeds voor je klaar om je persoonlijk te ondersteunen.

Hoe gebruik je Faqtabot?

  1. Je vindt Faqtabot rechts onderin zodra je als leerkracht bent ingelogd bij Faqta. Klik op het chat-icoon om een gesprek te starten.
  2. Typ je vraag in het chatvenster. Faqtabot kan vragen beantwoorden over alles dat met Faqta te maken heeft; van licenties tot de thema's en van de inhoud tot de didactiek.
  3. Faqtabot zal je vraag analyseren en je direct een antwoord geven. Indien nodig, verwijst Faqtabot je door naar relevante artikelen in onze kennisbank.
  4. Je kan ook feedback geven of technische problemen melden via Faqtabot. Hij zal je de juiste kennisbankartikelen aanbieden voor verdere ondersteuning of het doorzetten naar een medewerker.
  5. Als Faqtabot je vraag niet kan beantwoorden, kan je altijd vragen om een medewerker te spreken. Hij zal dan vragen om je naam en e-mailadres zodat wij jou persoonlijk kunnen ondersteunen.

Tips voor effectieve communicatie met Faqtabot

  • Wees specifiek: Hoe duidelijker je vraag, hoe nauwkeuriger Faqtabot kan antwoorden.
  • Gebruik sleutelwoorden: Faqtabot begrijpt sleutelwoorden het beste, dus gebruik relevante termen gerelateerd aan je vraag.
  • Geduldig zijn: Als Faqtabot je vraag niet meteen begrijpt, probeer het dan op een andere manier te formuleren.