1. Onze kennisbank
  2. De rol van de leerkracht

Opdrachten uit tegels opnieuw laten maken door leerlingen

In dit artikel lees je hoe leerlingen opdrachten bij een thema opnieuw kunnen maken en hoe dit zichtbaar is op de wie-is-waar-pagina.

Groep 5 t/m 8 Alle vakgebieden

Leerlingen kunnen hun fouten verbeteren in een tegel. In dit artikel lees je hoe leerlingen een opdracht in een tegel opnieuw kunnen maken en hoe je dit kunt zien op de wie-is-waar-pagina van Faqta. 

Wie-is-waar-pagina

De "Wie-is-waar"-pagina van Faqta is een middel om de voortgang van je leerlingen bij te houden. In één overzicht zie je waar je leerlingen mee bezig zijn en hoe ze de vragen beantwoorden. Wil je weten waar je de wie-is-waar-pagina kunt vinden? Lees dan dit artikel

Antwoorden verbeteren

Leerlingen kunnen altijd alle vragen uit de tegels opnieuw maken. Hoe je dit als leerkracht kunt begeleiden, lees je in het stappenplan hieronder. 

  • Open de wie-is-waar-pagina, daar zie je de voortgang van je leerlingen. Op de afbeelding hieronder zie je bijvoorbeeld dat Anne een deel van de vragen niet heeft verbeterd.
  • Klik op de voortgangsbalk van Anne. Het volgende scherm opent nu:
  • Zie je een rood bolletje? Dit betekent dat Anne de vraag fout heeft beantwoord en hem vervolgens niet heeft verbeterd. Zie je een oranje bolletje? Dat betekent dat Anne de vraag fout heeft beantwoord, maar hem vervolgens wel heeft verbeterd. 
  • Als leerkracht kun je Anne de gelegenheid geven om de tegel opnieuw te bekijken en de opdracht te verbeteren. 
  • Op de wie-is-waar-pagina zie je nu dat Anne de vraag heeft verbeterd: